Музички вести

ПОЧИНА МАТИЈА ДЕДИЌ! Џез пијанистот е син на Габи Новак и на Арсен Дедиќ

todayJune 9, 2025 205

Background
share close

Хрватскиот музичар Матија Дедиќ почина синоќа во Загреб на 53-годишна возраст.
Тој беше еден од најпознатите хрватски џез музичари. Потекнува од музичко семејство (син на Арсен Дедиќ и Габи Новак), а во 1997 година дипломирал џез на Академијата за уметности во Грац (Харалд Нојвирт).

Роден во семејство на музичари
Матија Дедиќ е роден на 2 март 1973 година во Загреб, каде што дипломирал во Средното музичко училиште „Ватрослав Лисински“. Роден во семејство на музичари, многу рано почнал да свири музика. Веќе на петгодишна возраст почнал да свири класична музика на пијано. Ги слушал речиси сите музички стилови и набрзо го открил џезот, што му дало можност за покреативен и личен поглед на музиката.

 

По завршувањето на средното музичко училиште во 1991 година, тој отишол во Грац, каде што се запишал на џез академијата. Тој имал приватни часови кај Џон Тејлор од Келн, Хал Галпер, Бил Добинс и Бери Харис. Дипломирал во 1997 година во класата на професор Харалд Нојвирт.
Се вратил во Загреб во 1997 година и набрзо стекнал голема репутација на хрватската музичка сцена. Во тие години, свири со својот бенд наречен „Квартет Болиерс“, со кој ги придружува големите џез музичари како што се Бени Голсон, Кени Барел, Рој Хејнс, Хозе Фелисијано и „Ол Старс бенд“. Во меѓувреме, имал можност да настапува и со Тамара Обровац и нејзиниот квартет.

 

Го основал Матија Дедиќ Трио
Кон крајот на 1990-тите, Матија основал трио наречено „Матија Дедиќ Трио“, кое ги изведувало неговите оригинални дела. Заедно со него свират и искусни џез музичари од квартетот Тамара Обровац, Жига Голоб (контрабас) и Крунослав Левачиќ (тапани).

 

Освојувач на Порин
Низ годините, тој свирел во речиси сите европски земји и во Соединетите Американски Држави со големи музички имиња. Пишувал музика за телевизија и театар, а настапувал и со популарни музичари од хрватската поп сцена. Во 2000 година, тој потпишал договор со издавачката куќа Cantus Records. Истата година, Cantus Records го издава неговиот прв соло албум, насловен Solo Part 1, а во декември 2001 година, вториот, насловен Handwriting, за кој освои три награди за дискографија на Порин следната година.

Во јули 2002 година, Матија настапи на џез фестивалот во Монтре како еден од 11-те финалисти од вкупно 400 пијанисти од целиот свет. Во 2004 година, го издаде својот албум Tempera под издавачката куќа Dallas Records. Матија сними дванаесет композиции на Џибони на него по свој избор. Седум изведе сам, додека преостанатите пет беа обработени со помош на неговиот стар соработник, со кого свири во квартетот „Бојлерс“, Младен Бараковиќ (контрабас) и Борна Шерчар (тапанар и перкусионист). Програмирањето го направил Силвио Пасариќ.

Една година подоцна, тој го објавува албумот „Друг поглед“ за истиот издавач, кој ги содржи најпопуларните композиции на неговиот татко Арсен Дедиќ, како што се „Све те водило к мени“, „Куча поред мора“, „Ни ти ни ја“, „Не плачи“, „Разговор с конобаром“ и „Модерато кантабиле“. Заедно со белгискиот контрабасист Жан-Луј Расинфосе и чешкиот тапанар Марек Патрман, го сними албумот „Посета на Брисел“ во 2006 година. На албумот „Живот на цвеќињата“, на кој свири со музичари од различни стилови, заедно со свои верзии и композиции од Дора Пејачевиќ.

Written by: radiobubamara_editor

Rate it

Post comments (0)

Leave a reply


0%